ORTODONTİ TEDAVİSİ SIRASINDA AĞIZ BAKIMI

güzel ve düzgün dişlere sahip olmak için ortodontik tedavi(diş telleri) en mükemmel yoldur.Bu tedaviyi olurken ağız hijyeni büyük önem taşır, çünkü ağız hijyenini sağlamak  daha zor olmaya başlamıştır-diş telleri yüzünden-.Diş telleri takılıyken ve sonrasında çıkartıldığında ağız hijyenine dikkat etmeniz hem tedavinizin daha çabuk bitmesini sağlar hemde dişlerinize hasar verilmesini engeller,ve tedavi sonrasında da düzelen dişlerinizin güzel görünümü devam eder.

Tedavisi esnasında, dişler çürümeye yatkındır,diş eti ise iltahablanmaya daha yatkındır. Bunun sebebi, bakteri plağının birikmesi için çok fazla yerin olması ve erişilmesi zor yerlerde birikmesidir. Düzenli olarak temizlenmezse, genellikle diş taşına dönüşür ve dolayısıyla diş ve diş eti problemlerine yol açar; bunun yanında bu bölgelerin temizlenmesi de çok zordur. Diş teli kullanan hastalar her zaman, ağız boşlularını her gün, iyice temizlenmelidirler. Dişleri , salınım dönme teknolojisi kullanan, manuel diş fırçasına göre iki kat fazla bakteri plağı temizleyen şarj edilebilir bir diş fırçası ilefırçalanmalıdır. Ortodonti tedavisi sırasında kullanılabilecek özel ürünler de bulunmaktadır.şarj edilebilir diş fırçaları için özel bir uç, diş telleri arasındaki boşlukları temizlemek için  özel diş ipi.

öncelikle ortodonti tedavisi için tüm ihtiyaçlarınızı karşılayacak full ortodonti setini tavsiye ediyoruz.

Eğer diş teli tedavisi yaptırıyor ve yetişkin iseniz (25 yaş üstü) size

ı öneriyoruz.

Eğer genç iseniz (25 yaş ve altı)

ı öneriyoruz. ideal temizliği tam olarak bu ipler ile sağlarsınız.

ayrıca Dr-Plant özel salınım titreşimli diş fırçası da çok işinize yarayacaktır

Günlük hijyenden ayrı olarak, ortodonti tedavisi sırasında, diyete de özel özen göstermek gerekir. Kabuklu yemişler gibi çok sert yiyecekler ya da karamelli şeker gibi yapışkan tatlılar yenmesi tavsiye edilmez. Ayrıca, şeker ve tatlı içecekler gibi çürüğe neden olan ürünlerin tüketiminin sınırlandırılması da tavsiye edilir.
Diş tellerinin parçalarının da lekelenebileceği unutulmamalıdır. Bu nedenle lekelerin oluşmaması için, boyama özellikleri yüksek, pancar, siyah üzüm, orman meyveleri, körü sosu ya da kırmızı şarap gibi yiyecekleri tüketmekten uzak durulmalıdır.

En önemlisi asitli içeceklerden uzak durmak gerekir.(kola,fanta,soda türü asitli içecekler)